Als de PVV dalijk met nipte voorsprong de grootste partij wordt is het de schuld van DENK. Ik heb sympathie voor Sylvana (en ben het grotendeels met haar eens), maar ze weten best goed dat hun confronterende politiek juist contra-productief is. Door racisme/identiteit een kernthema te maken van de volgende verkiezingen winnen de rechtse partijen dus juist. Kuzu en Ozturk weten dit, het gaat hun alleen om hun eigen belang. Des te meer je blanke mensen confronteert met de harde waarheid, des te racistischer ze worden (bewezen met een Amerikaans treinexperiment met Latino's
). Het enige effectieve is dus om langzaam verandering te brengen a la PvdA, zodat niemand er last van heeft maar het toch uiteindelijk het snelst beter wordt.
Anyways. Kuzu ging naar dezelfde school als ik. Volgens een leraar wist hij nooit wat hij wilde. Ik citeer een verhaal (ongeveer, weet het niet meer precies natuurlijk):
"Hij vroeg dan een keer toen hij in klas 3 zat dat hij meer wilde leren. Ik vroeg hem natuurlijk: wat wil je dan meet leren? Hij zei: gewoon, ik wil meer leren. Ik vroeg hem of hij meer wilde leren over schrijven, grammatica, spelling, lezen, literatuur... en toch wist hij niet wat hij wilde, behalve dat hij wel meer wilde leren. Dit herken ik in hoe hij nu politiek bedrijft. Hij heeft eigenlijk geen idee welke kant hij op wil, wat hij wil en of hij het over een jaar nog wil, alleen dat hij het wil."
Verder zei dezelfde docente dat Tim Hofman het type is dat superbijdehand is, maar dan op een grappige manier, en het type leerling waarmee ze etuigevechten had in de pauze